PÅ spaning och husrannsakan

Ett hemligt uppdrag väntade någonstanns i Storstockholm. Ett tips om en förstående narkotikaaffär hade kommit till min kännedom så jag gav mig av. En omväg genom meterhög snö och sträng kyla var nödvändig.


Ingenting undgår mina falkögon. Min assistent Tindra följde med och höll min rygg fri från överaskningar.


Ett svårt jobb väntade oss så vi vågade inte ha med assistent Tosca som fick vara hemma och sköta sambandet. 

Jag gick i skumma kvarter bland skitiga vägar. Pulsen steg och jag närmade mig objektet.

Beslut i stort. Jag går in och letar medan assistent Tindra skyddar min rygg och lägger spärreld mot eventuella angripare
I dessa skumma kvarter tog vi oss in som vanliga hundar. I denna omgivning kunde vad som helst hända.

En flaska stulen Whiskey nosade jag upp nästan omedelbart men jag var ute efter mer.

Tindra var med och hade blicken riktad mot ytterdörren så att jag inte skulle bli överraskad i något bakhåll.


Här kom något intressant. Stulna skor i en stökig kvart.

Jag nosade upp resten av stöldgodset, hittade samtidigt lite knark som jag beslagtog och dagen var räddad för mig.
Det är ett smutsigt jobb och jag är kallad för att göra det.



Dags att gå hem efter en lyckad insats. Ett särskilt tack till assistent Tindra,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0